חדשות

רופא הותקף באלימות על ידי מטופל ב"שער מנשה" ונזקק לטיפול רפואי

אדם שהגיע לקבלת טיפול במרפאת המרכז הרפואי לבריאות הנפש היכה את הרופא בפניו באמצעות קב רפואי וגרם לחבלות בפניו ובראשו | המשטרה פינתה את התוקף רק אחרי שעתיים

אלימות נגד צוות רפואי. אילוסטרציה

רופאים ורופאות במרכז לבריאות הנפש בשער מנשה קיימו הבוקר (א') אסיפה במחאה על מקרה אלימות קשה נוסף נגד רופא שאירע במרכז בסוף השבוע האחרון.

אירוע האלימות התרחש ביום חמישי האחרון בשעות אחה״צ כאשר אדם שהגיע לקבלת טיפול במרפאת המרכז הרפואי לבריאות הנפש היכה את הרופא בפניו באמצעות קב רפואי וגרם לחבלות בפניו ובראשו. הרופא פונה למיון לקבלת טיפול רפואי.

המשטרה שהוזעקה למקום פינתה את התוקף מהמרפאה לאחר למעלה משעתיים, שבמהלכן הוא המשיך לאיים ולהפר את הסדר וגרם להשבתת פעילות המרפאה ולא ניתן היה לתת טיפול לעשרות המטופלים שהמתינו בתור.

ד״ר שירלי פורטוגיז, מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש שער מנשה, מסרה: ״אנחנו פועלים לתת את הטיפול הטוב ביותר עבור מתמודדי הנפש שמגיעים אלינו, טיפול מקצועי ומסור עם חמלה והכלה. אי אפשר להמשיך ולתת טיפול הולם מתוך תחושה של פחד. מדינת ישראל חייבת לפעול ולמגר את האלימות במערכת הבריאות ולהקנות תחושת ביטחון לצוותים המטפלים, למטופלים ולמשפחות. האלימות לא רק פוגעת בצוותים המטפלים אלא מדובר בפגיעה בהיקף נרחב במטופלים ובקהילה שכן פעילות המרפאה הושבתה למשך שעתיים ובכך נמנע טיפול בעשרות מטופלים״.

ד״ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים ב"שיבא" ויו״ר ארגון רופאי המדינה, התייחס לאירוע: "משרד הבריאות וממשלת ישראל חייבים להתעורר ולהפעיל מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי אלימות במערכת הבריאות לפני שאיש צוות רפואי ישלם בחייו. הכתובת כבר על הקיר והאלימות במערכת הבריאות הפכה למגיפה של ממש שהולכת ומתפשטת במהירות.

עוד אמר פלדמן: "מדינת ישראל חייבת להגן על הרופאים והרופאות שהיא שולחת לטפל באזרחי ישראל במערכת הבריאות הציבורית. יש לפעול להקמת נקודת משטרה בכל בית חולים, לתגבר את המאבטחים במערך בריאות הנפש ולהרחיב את ההרתעה והאכיפה נגד אזרחים אלימים במערכת הבריאות. חייבים ליצור הרתעה משמעותית בדמות קנסות גבוהים ומאסר כלפי אלה הנוקטים אלימות מילולית ופיזית כלפי צוותים רפואיים. לא ייתכן שרופאים ורופאות יחששו לבטחונם האישי כשהם מעניקים טיפול רפואי״.

נושאים קשורים:  ד״ר שירלי פורטוגיז,  שער מנשה,  ד''ר זאב פלדמן,  אלימות בבתי החולים,  חדשות,  בריאות הנפש
תגובות