COVID-19 בישראל

עם הדעיכה בתחלואה נשקלות הקלות בהנחיות התו הירוק

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי גם אם הירידה בתחלואה תימשך, תכניות ומערכים שהוקמו במסגרת המאבק במגיפה ימשיכו לפעול: "המגיפה העולמית עדיין כאן"

שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום: נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי גם כאשר תימשך מגמת הדעיכה בתחלואת הקורונה בישראל, לא יצומצמו פעילויות בבתי החולים ובעיקר לא ייסגרו מערכים שונים שהופעלו במסגרת המאבק במגיפה.

הכוונה היא להמשיך את פעילותן של תכנית "מגן אבות ואמהות" שנועד לטיפול באוכלוסיית הקשישים בבתי אבות ובדיור מוגן, של מרכז השליטה והבקרה במשרד הבריאות לעניין הקורונה וכן מערך הבדיקות בנתב"ג, נטילת דגימות וביצוע ריצוף הגנטי במעבדות ומערך התחקור האפידמיולוגי.

הורוביץ הדגיש: "אמנם יש עתה בישראל דעיכה בתחלואה אבל המגיפה העולמית עדיין כאן וכל הפעילויות שכבר ננקטו יימשכו במאמץ למנוע שיבוש בשגרת החיים בארץ".

בתוך כך נודע כי בכוונת משרד הבריאות להכניס כמה שינויים לגבי התו הירוק. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מסרה כי "התו הירוק בישראל, בניגוד למדינות אחרות, כולל תמיד את האפשרות של ביצוע בדיקות בכניסה למקומות ציבוריים. הרעיון שלו הוא להוביל להפחתה בתחלואה. כשהתחלואה הולכת ויורדת יהיו פחות מקומות שיידרשו לתו ירוק. נמליץ לקבינט הקורונה שלא לשחרר עתה את דרישות התו הירוק מכל המקומות, אבל בהחלט החל מהשבוע הקרוב, לקבוע הקלות הדרגתיות בתו הירוק. החובה להפעיל את הנחיותיו תישמר למקומות שיוגדרו כבסיכון יותר גבוה להידבקות הנוכחים והמשתתפים בהם".

ירידה נוספת בתחלואה

למרות שמקדם ההדבקה R עלה קלות בימים האחרונים בהדרגה והגיע היום (א') ל-0.87 לעומת 0.73 ב-17 באוקטובר – וגם מספר המתים מסיבוכי קורונה בישראל עלה בסוף השבוע בעוד 14 ל-8,114 – שאר המדדים שמציג הדו"ח היומי של משרד הבריאות (נכון לשעה 06:20) ממשיכים לבטא ירידה נוספת בתחלואה.

אתמול, כמו בכל שבת, נעשו מעט מאד בדיקות - 28,778 שהניבו 0.68% חיוביים לנגיף. אמנם ארבעה ישובים חזרו להיות צבועים באדום בהתאם לתכנית הרמזור המציגה את תמונת המצב בתחלואה בהם – בית שאן, השבט הבדואי אבו-קורינט, טלמון ומבוא חורון, אבל בסך הכל אתמול אובחנו 194 מאומתים חדשים ומחצות ועד מועד הדיווח הבוקר עוד 69.

בבתי החולים מאושפזים 235 חולים מבין 6,393 במצב פעיל עכשווי. ירד ל-178 מניין החולים במצב קשה אלא שמהם 127 מוגדרים במצב קריטי ובתוכם 111 מונשמים ו-39 מחוברים לאקמו. 83% מהחולים במצב קשה לא חוסנו כלל.

בסוף השבוע גם חוסנו מעט מאוד ישראלים בהשוואה לימי השבוע שעבר, עד כה במנה השלישית התחסנו 3,976,382 ובמנה הראשונה 6,244,672.

בסוף השבוע: כמעט מיליון חולים חדשים בעולם 

יחד עם זאת, בעולם נחצה בסוף השבוע רף חדש: מתחילת המגיפה חלו ב-222 מדינות וטריטוריות (האי טונגה הצטרף לרשימה עם מקרה ראשון) מעל לרבע מיליארד בני אדם (250,345,704) ומתו 5,062,035. לצד זאת מניין המחלימים הכולל עלה ל-226,607,644. כמעט מיליון חולים חדשים אובחנו בכל העולם בשני ימי סוף השבוע. רוסיה, אוקראינה, תאילנד, צ'כיה ומקסיקו ממשיכות לאתר אלפי מקרים חדשים בכל אחת מדי יום (רוסיה, בשבת, מעל 39 אלף).

נושאים קשורים:  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  תו ירוק,  חקירות אפידמיולוגיות,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות