• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 עולמי

התחזית של פאוצ'י: "כמעט בוודאות נזדקק לזריקת דחף לקורונה"

יועץ הבית הלבן למאבק בקורונה סבור כי המנה השלישית תגן גם מפני הוריאנטים השונים | עלייה קלה במספר המאומתים החדשים בישראל

חיסון נגד נגיף הקורונה. צילום: שאטרסטוק

בעקבות העלייה במספר האנשים בעולם שהתחסנו באופן מלא נגד קורונה, הודיע אתמול (ד') האיחוד האירופאי כי חברות הארגון יכולות לפתוח את גבולותיהן ולאפשר כניסה תיירים וזרים מחוסנים לתחומיהן ממדינות שנחשבות לבטוחות.

לצד זאת אמר הבוקר (ה') ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל בארה"ב למחלות זיהומיות, המשמש כיועץ מיוחד לבית הלבן במאבק בקורונה, כי "יש סיכוי גדול שכל המחוסנים יזדקקו לזריקת דחף, בוסטר, בתוך שנה מאז קבלת מנת החיסון השנייה כדי להגביר את חסינותם. כך לפי דיווח של CNN.

ד"ר אנתוני פאוצ'י. צילום: דוברות הבית הלבן

פאוצ'י אמר כי "אנחנו יודעים עתה שעמידות ויעילות החיסון מחזיקות מעמד לפחות שישה חודשים וככל הנראה אף יותר, אבל אני חושב שכמעט בוודאות נזדקק לזריקת הדחף".

נכון לאתמול, על פי ה-CDC, כ-47.9% מאוכלוסיית ארה"ב קיבלה לפחות מנת חיסון אחת ו-37.8% את שתי המנות.

עוד אמר ד"ר פאוצ'י כי לא נראה לו שיהיה צורך ב"בוסטרים" עבור וריאנטים ספציפיים של הנגיף. "מי שיקבל שלוש מנות, אין לו על מה לחשוש מווריאנטים אחרים מהמקורי".

בתוך כך הודיע חברת התרופות פייזר כי בתוך חודשיים-שלושה יהיו בידיה יותר נתונים עם "ודאות מדעית גבוהה יותר" על החיסון. להערכת החברה, התרכיב נגד קורונה דומה יותר מבחינת יעילותו לחיסון נגד חצבת מאשר נגד שפעת. חיסון לחצבת מספק הגנה נגד הידבקות לכל החיים אצל 96% מבני האדם. מנכ"ל "פייזר", ד"ר אלברט בורלא, העריך כי מי שקיבל מנת חיסון שנייה לקורונה לפני שמונה חודשים עשוי להזדקק לשלישית, כנראה לא לפני  ספטמבר-אוקטובר השנה.

אמש נודע כי גם חברת מודרנה כבר עובדת על הכנת זריקת הבוסטר שתכלול מחצית המינון ממנה אחת של תרכיב החיסון שלה שניתן בשתי מנות, ולהערכתה הבוסטר מיועד בעיקר כנגד הוריאנטיםB.1.351  הדרום אפריקאי ו-P.1 הברזילאי.

ככל שמבצעי החיסונים יימשכו ברחבי העולם, מאמינים מומחים כי מגיפת נגיף הקורונה עשויה להסתיים כמו שפעת עונתית רגילה. כלומר, מדי שנה יהיה צורך לחסן נגד הנגיף.

עלייה במספר המאומתים לקורונה בישראל

בתוך כך דיווח הבוקר משרד הבריאות כי לאחר 12 ימים רצופים שבהם מניין המאומתים היומיים החדשים נע בין 34 (ב-10 במאי) ל-17 ב-17 במאי ו-22 שלשום – אתמול נרשמה עלייה ל-55 מקרים חדשים של נדבקים-מאומתים ומאז חצות ועד מועד הדיווח (09:35) עוד 17.

בכך מגיע מספר החולים במצב פעיל עכשווי בישראל ל-588, כאשר בבתי החולים מאושפזים 112 חולים וכל היתר בבתיהם. במצב קשה – 62 ועדיין 40 מהם מונשמים. עד כה נפטרו 6,395 חולי קורונה בישראל.

שיעור החיוביים ב-35,390 הבדיקות שנעשו אתמול -  0.2%. מקדם ההדבקה עלה ל-0.88 לאחר שבמשך חמישה ימים היה סביב 0.7.

עד כה התחסנו בישראל 5,436,644 במנה הראשונה ומהם 5,106,903 בשנייה.

נושאים קשורים:  ד"ר אנתוני פאוצ'י,  חיסון לקורונה,  מגיפת הקורונה,  חברת מודרנה,  פייזר,  חדשות
תגובות