• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

הערכה: אישור ה-FDA לחיסון ילדים מגיל 12 יגיע בימים הקרובים

לצד ההיערכות לחיסון ילדים, במשרד הבריאות מודאגים: מעל מיליון ישראלים בני 16 ומעלה עדיין לא התחסנו חרף כל מאמצי ההסברה

חיסון לקורונה. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (א') לגל"צ כי להערכתו, אישור ה-FDA לחסן נגד קורונה גם בני 15-12 יתקבל בימים הקרובים ואז יחלו לחסנם גם בישראל. עוד אמר פרופ' אש כי  ידוע שלאחר תקופה מסוימת מאז קבלת מנת החיסון השנייה תיתכן ירידה ברמת הנוגדנים בדם. "הנושא מצוי במעקב שלנו, אבל יותר חשוב לראות אם יש מתחסנים שנדבקו מחדש ובכמה מדובר. בשלב זה לא רואים סימנים לכך".

בתשובה לשאלת אם נתוני התחלואה המעודדים עשויים להוביל לשינוי בעמדת משרד הבריאות בדבר כללי ההתנהגות של הציבור בשבועיים הקרובים – עצרות זיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל וחג העצמאות – אמר פרופ' אש: "כרגע אין שינוי בעמדה שלנו. במהלך השבוע נפרסם את ההנחיות ואת התקנות. נקבעו כללים מידתיים המאפשרים הגעה לבתי העלמין ולשם קיום הטקסים, אבל עדיין צריכים לנקוט בכל אמצעי המיגון כדי שהתחלואה לא תקפוץ".

כן הודיע פרופ' אש כי מתווה הקפסולות במערכת החינוך נמצא בבחינה במטרה להביא להקלות.  "הכיוון הוא לבטל אבל זה ייעשה גם להבא  בהדרגה ובחלק מהכיתות, יחד עם חובת בדיקות".

עם זאת, גורמי המקצוע במשרד מודאגים משתי תופעות : מעל מיליון ישראלים (1,019,000) בני 16 ומעלה לא התחסנו חרף כל מאמצי ההסברה. בשבוע שעבר רק 32,477 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה וכ-100 אלף במנה השנייה – קצב התחסנות בשיעורים נמוכים מאוד, בהשוואה לתחזיות בנושא הזה. 238 אלף מתוך אלה שלא התחסנו והם בני 50 ומעלה נחשבים לקבוצת סיכון.

כן מזהים בימים האחרונים גורמי המקצוע במשרד הבריאות שקיימים עדיין קשיים – הססנות וחששות – מצד נשים צעירות. חרף כל האזהרות הן ממשיכות להאמין לשקרים המופצים ברשתות החברתיות לפיהם תרכיב החיסון עלול לפגוע בפוריות.

בסוף השבוע שעבר גם הודיעה "פייזר" כי רמת היעילות של החיסון שלה נותר 91% גם לאחר יותר מחצי שנה מאז השלמת שתי מנות החיסון. נתונים אלה מבוססים על מעקב אחר יותר מ-12 אלף מתחסנים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  משרד הבריאות,  19-COVID,  חיסון ילדים
תגובות