• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 עולמי

מדען ברזילאי מאשים: ארצי היא מדגרת הוריאנט הקטלני ביותר

ד"ר מיגל ניקולליס דורש מהקהילה הבינלאומית לפעול כנגד ממשלת ברזיל | 90% מהמונשמים בגרמניה הם מהגרים | הנשיא ביידן הודיע: כל האוכלוסיה הבגירה בארה"ב תחוסן עד מאי

קבורה של קורבנות המגיפה בבית עלמין בריו דה ז'נרו, ברזיל. צילום: Photocarioca/ שאטרסטוק

מדען מוח מאוניברסיטת דיוק בארה"ב, יליד ברזיל, דורש מהקהילה הבינלאומית לפעול כנגד ממשלת ברזיל משום שלא הצליחה להכיל את הוריאנט הברזילאי של נגיף הקורונה המהווה עתה איום גלובלי והתרבותו היא פתיחת דלת להופעת ווריאנטים נוספים, קטלניים יותר. את האזהרה השמיע ד"ר מיגל ניקולוליס (Miguel Nicolelis) בראיון מיוחד ל"גרדיאן" הבריטי.

עד כה מתו בברזיל מקורונה – ובעיקר מהוריאנט המקומי הקטלני - יותר מרבע מיליון בני אדם - 259,402 נכון לבוקר זה (ה') מבין 10.7 מיליון שחלו ונדבקו. שיעור המתים בברזיל מהווה 10% מכלל המתים בכל העולם (2,573,450).

המדען הברזילאי אמר כי ממשלת ברזיל לא מציגה יכולת ורצון להיאבק בפנדמיה: "מה שווים המאמצים לצמצם את יכולותיו של הנגיף באירופה ובארה"ב ובמדינות רבות נוספות, כאשר ברזיל מהווה מדגרה של הנגיף ושל המוטציה המקומית שלו". הוא האשים ישירות את נשיא ברזיל, הממשיך לומר בכל מקום שקורונה היא בסך הכל "שפעת קטנה".

"ברזיל היא המדינה הגרועה ביותר בכל העולם בניהול המאבק במחלה. עקב כך מתאפשרת התרבות והתפשטות הנגיף ונפתחת הדלת למוטציות שיהיו עוד יותר קטלניות מזו הנוכחית. ברזיל היא 'מעבדה באוויר הפתוח' לנגיף הזה", טען ד"ר ניקולליס העוקב אחרי המשבר בדרום אמריקה ומתמקד בברזיל.

בתוך כך גם דווח הבוקר כי בגרמניה, שבה יש עתה 117,785 חולי קורונה במצב פעיל עכשווי, ומהם 2,848 במצב קריטי או חמור, 90% מהמונשמים אם לא יותר בחמישה בתי החולים המרכזיים בה הם מהגרים ומחצית מהמאושפזים ביחידות טיפול נמרץ. זאת משום שהם מתקשים להבין את הנחיות הממשלה הניתנות בגרמנית ולא מעודכנים בכלל זה גם בחובת מסיכות, שמירת מרחק והנחיות אחרות שהופצו לציבור.

כן דווח עוד אתמול כי ממשל ארה"ב בנשיאותו של ג'ו ביידן נערך להביא לכך שעד סוף מאי כל האוכלוסיה הבגירה במדינה תחוסן וזאת לאחר שאושר שימוש בשלושה תרכיבי החיסון של החברות פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון.

יש לציין כי החיסונים שפותחו בסין נרכשו כבר על ידי 25 מדינות למרות שקיים ספק בדבר יעילותם.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  ברזיל,  גרמניה,  ארה"ב,  חדשות,  ג'ו ביידן,  חיסון לקורונה,  19-COVID
תגובות