• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

ד"ר פאוצ'י על מבצע החיסונים בישראל: "תקדים בסדר גודל עולמי"

היועץ הרפואי הבכיר ביותר בארה"ב במאבק במגיפת הקורונה משבח את הישגי מערכת הבריאות בישראל: "עשו את זה נכון"

פרופ' אנתוני פאוצ'י, ראש צוות המומחים של הבית הלבן למאבק בקורונה. צילום: דוברות הבית הלבן

ד"ר אנתוני פאוצ'י, אימונולוג הנחשב למומחה מספר אחת בארה"ב למחלות זיהומיות והיועץ הרפואי הבכיר ביותר לנשיא במאבק במגיפת הקורונה, החמיא למבצע החיסונים הנעשה בישראל. בראיון לבן סמואלס ב"הארץ" חלק ד"ר פאוצ'י שבחים למערכת הבריאות בישראל: "מבצע החיסונים בישראל קבע למעשה תקדים ביחס להפצת חיסונים בעולם ובישראל עשו זאת באמת נכון. עומדים לרשותה רכיבים מרכזיים הפועלים לטובתה: גודלה ומערכת בריאות טובה ונכונה שגרמו לה להצליח במבצע".

בהתייחסו לנתון לפיו כ-85% מהישראלים בני 60 ומעלה קיבלו את מנת החיסון הראשונה, אמר: "כשהישראלים צריכים להירתם למשימה לאומית כזאת, הם עושים זאת היטב". הוא ציין כי המערכת הפוליטית האמריקאית והאוטונומיה הרבה שבידי מדינות ארה"ב מול השלטון המרכזי אינה מאורגנת בצורה שתקל על מבצע חיסון יעיל כמו זה שבישראל - "זו אחת הסיבות שלא הצלחנו כפי שאפשר היה להצליח עד כה".

עם זאת הדגיש כי "ארה"ב צועדת כעת לכיוון הנכון. הבעיה הגדולה היא שבארץ ענקית, עם אוכלוסיה של יותר מ-330 מיליון יש אצלנו פער אמיתי בין היצע לביקוש. אנחנו מתחילים עתה לראות את ההשפעה של החיסון על התמותה והתחלואה ומקווים שבחודשים הבאים נגיע ל- 70%-85% של אוכלוסיה מחוסנת".

כמו כן אמר שישראל מתמודדת עם סוגיות שכלל לא עלו בארה"ב, כמו הדרת לא מחוסנים מהמרחב הציבורי ומפעילויות מסוימות. "אנחנו מהססים אם בכלל לפגוע בחירות האישית. קיים מתח בעניין הזה, אבל לעתים, בעתות משבר, צריך להנחית הוראות מלמעלה כאשר מתמודדים עם אויב כמו הנגיף".

עם זאת הודה: "יש דבר אחד משותף לישראל ולארה"ב בהתמודדות עם המגיפה - היחס המזלזל של קהילות דתיות מסוימות כלפי הנחיות הריחוק החברתי וסירובן להתחסן". הוא הזכיר בדבריו כמה מהקהילות החרדיות בניו יורק שסירבו להתחסן ולהישמע להוראות".

נושאים קשורים:  ד"ר אנתוני פאוצ'י,  מגיפת הקורונה,  מבצע חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
22.02.2021, 08:28

מזל שהימין נמצא בישראל בשלטון 70 שנה ופיתח כאן מערכת בריאות ציבורית נערצת בעולם. אם היה הפוך והשמאל היה בשלטון—היה אצלנו שאול תחתיות