חדשות

טרגדיה ב"ברזילי": סא"ל במיל' ד"ר אבי הרלב נמצא ירוי ללא רוח חיים

מנהל יחידת פוריות והפריה חוץ גופית במרכז הרפואי ברזילי נמצא הלילה ירוי וללא רוח חיים ביער להב | גופתו נמצאה לאחר שחזר מיחידת המילואים שלו לבוש מדים

ד"ר אבי הרלב ז"ל. צילום: דוד אביעוז/ דוברות "ברזילי"

סא"ל במיל', ד"ר אבי הרלב, מנהל יחידת פוריות והפריה חוץ גופית (IVF) במרכז הרפואי ברזילי, נמצא הלילה ירוי וללא רוח חיים ביער להב. ד"ר הרלב, בן 50 במותו, הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים, שתי נכדות, זוג הורים ואח.

ד"ר הרלב שירת כמ"פ בסדיר ברצועת הביטחון והמשיך לשירות מילואים ארוך ופעיל בחטיבה 7 לצד עבודתו בבית החולים ברזילי. גופתו נמצאה לאחר שחזר מפגישה ביחידת המילואים שלו לבוש במדים. כוחות הביטחון חוקרים את נסיבות האירוע.

מהנהלת בית החולים ברזילי באשקלון נמסר: "משפחת ברזילי מרכינה ראש ומבכה בצער כבד ובתדהמה את מותו בטרם עת של ד"ר אבי הרלב, מנהל יחידת פוריות והפריה חוץ גופית. ד"ר הרלב התבלט כאדם אהוב עם לב רחב ואישיות כובשת שהרשים ונכנס ללב של כל מי שהכיר אותו – אנשי צוות ומטופלות כאחד. הוא נתן מכל ליבו ויכולותיו לעמיתיו ומטופלותיו, וכל מי שפגש בו לא יכול היה שלא להתפעם מקסמו האישי ומאישיותו.

"ד"ר הרלב, סגן אלוף במילואים, הצטיין בתחומו ונחשב לעילוי, למוביל ולפורץ דרך: מומחה בעל שם בגניקולוגיה ופוריות וממקימי החברה הבינלאומית לאיבודי הריון חוזרים. היה מעורב מאוד בתחומי המחקר, האקדמיה והכשרת מתמחים וסטודנטים, פרסם עשרות מאמרים מדעיים משמעותיים, היה מעורב בכתיבה ובעריכת ספרים רפואיים וחנך במרכז הרפואי חידושים רבים, כמו תרומות ביצית, שימור פוריות, ובדיקות גנטיות לעוברים.

"עובדי ברזילי המומים, כואבים ושולחים תנחומים חמים למשפחתו, למטופליו הרבים ולכל מכריו. יהי זכרו ברוך!".

עם היוודע הטרגדיה, הודיע ארגון רופאי המדינה: "ארגון רופאי המדינה מרכין ראש על מותו בטרם עת של חברנו, סא״ל (מיל׳) ד״ר אבי הרלב ז״ל בעת שחזר מפגישה ביחידת המילואים בה שירת. אבי, שעמד בראש יחידת הפריון בבית החולים ברזילי, היה אדם משכמו ומעלה הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית. אבי היה טוב לב, כיבד את הסובבים אותו, ותרם ללא לאות באהבה לסביבתו. יהי זכרו ברוך".

נושאים קשורים:  ד"ר אבי הרלב,  חדשות,  בית החולים "ברזילי"
תגובות
אנונימי/ת
13.01.2021, 18:25

אם עולה חשד כי הרופא התאבד (למשל: הקליע בגופו נורה מהנשק שנשא), מדוע לא לומר זאת? בכך הדיווח מעצים את הטאבו הנוהג בישראל סביב אובדנות.

13.01.2021, 18:39

מהיכן לקחת את רעיון ההתאבדות?

אנונימי/ת
13.01.2021, 18:41

מכיון שבכתבה בויינט כתבו שאין חשד לאירוע לאומני וגם מכך שהצניעו את הידיעה.

אנונימי/ת
13.01.2021, 18:56

זה שזה לא לאומני לא הופך את זה להתאבדות

אנונימי/ת
13.01.2021, 19:22

ואולי גם להסתיר שעוד רופא התאבד...במיוחד שהוא מסורוקה לשעבר

אנונימי/ת
13.01.2021, 19:25

ברור שסורוקה קשור... גם אם היה נולד בסורוקה זה היה קשור?? כמה טמטום ורוע יכול להיות בתגובה הזו

אנונימי/ת
13.01.2021, 19:26

נשמע מוזר מאד. ודווקא התאבדות זה לא נראה.... במה בדיוק עסק בצבא? פוריות גנטיקה.... רב הנסתר על הגלוי.... ולחכמים אומרים די ברמיזה. צר לי על בני משפחתו. ומי שאחראי למותו שהצדק האלוקי יעשה את הצדק .

13.01.2021, 21:14

התגובות פה שפלות ועוסקות ברכילות ומעלות בספק האם הכותבים אותן ראויים להיות רופאים , דר הרלב תלמיד וחבר ,עילוי ביחסי אנוש מקצוען. אבדה גדולה לשלומית אשתו ולילדיו ,ולנו חבריו . זוגות מאותגרי פריון ייתגעגעו לאוזנו הקשבת וליחסו החם ,יהי זכרו מבורך

13.01.2021, 21:40

כמה עצוב וטרגי הסיפור הזה. בהנחה שאכן היה פה מעשה אובדני- עד כמה מיואש וחסר תקוה היה רופא זה שלמרות שידע את כמות הסבל העצומה שתיגרם להוריו, ילדיו ורעייתו, בחר לסיים את חייו. כמה שנורא זה שרופאים לא מעטים חווים סבל עצום אך אינם יודעים לבקש עזרה, נשארים עם סיבלם ומצוקתם בבדידות איומה ומסיימים את חייהם מבלי שיידעו את סביבתם על תוכניותיהם. בעיני זה ביטוי ל"אמונות גרעין" Core Belief שרווחות בקרב רופאים ומטפלים- "אני כאן להציל את העולם, לדאוג לרווחתם של הסובבים אותי אך צרכי פחות חשובים או לא קיימים". שכיח ומצער עד כמה יש חוסר איזון בין דאגה לעולם לבין דאגה לעצמי אצל אנשי טיפול בכלל ורופאים בפרט. מלמדים רופאים לתת את הנשמה, לקרוע את עצמם ולשים את צרכיהם בצד. זה משרת נהדר את המערכת אך כל כך פוגעני לרופאים. רופאים יקרים, אם לא תלמדו לאזן דאגה לעולם עם דאגה לעצמכם, אתם מועדים לפורענות.
נדיר שאני כותב תגובות למאמרים במדיה, אך ארוע כזה מעציב אותי ביותר ולדעתי מאיר באור קשה את סיבלם של רופאים רבים, שאני מקוה שילמדו לקח ממקרה זה ויבקשו עזרה בזמן מצוקה. אני אישית למדתי שאם אני לא אדאג לאיזון בחיי, אף אחד לא ידאג לכך. כולם סביבנו מאד נהנים מהעובדה שאנחנו תמיד נמצאים שם עבורם, מוכנים לעזור בכל עת, לשים עצמנו בצד. בברכת חיים מאוזנים ואהבה ודאגה עצמית לכולם

אנונימי/ת
13.01.2021, 22:10

לבי עם המנוח והסובבים אותו
ארוע מסוג כזה כשמדובר בעובד מסור ומוערך ראוי לועדת בדיקה מטעם הרי כדי לוודא שלא היה כאן דרך למנוע את הדבר
לא מדובר על חשד פלילי שהרי המשפחה והמשטרה יטפלו בכך
מדובר על דרך כלשהי לתת מוצא לרגשות מצטברים שעלולים להביא למוות שאפשר אולי למנוע על ידי תמיכה
כל זה בדיסקרטיות מירבית

אנונימי/ת
14.01.2021, 10:48

מסכים עם כל מילה כאן,צוותים רפואיים מעצם עיסוקם, חשופים למצוקות רבות של מטופליהם,למערכות לחצים פנים ארגוניות ולתסכולים רבים בכל מה שקשור לעבודתם,הלואי שישכילו לתת מקום גם למצוקותיהם ,ידברו עליהן ויפנו ליעוץ לפי הצורך.

אנונימי/ת
14.01.2021, 06:28

הכותרת לא ברורה.
על פניו מדובר בטרגדיה אישית (זה שבמקרה עובד בברזילי לא הופך את זה לטרגדיה בברזילי, שהרי הוא לא מת בבית החולים).
הכותרת טרגדיה בברזילי רומזת על כך שמותו קשור בצורה זו או אחרת לעבודתו. ואם לא כך הדבר, מן הראוי לשנות את הכותרת

14.01.2021, 09:40

אפשר להסתפק בהבעת צער על מוות בטרם עת, של איש צעיר, עמית למקצוע, בעל משפחה, מבלי להכנס להשערות ורכילות.

אנונימי/ת
14.01.2021, 10:26

לא הייתה שום רכילות בדברי, אלא להפך - קריאה לעורכים לשנות את הכותרת כדי למנוע רכילות. הכותרת מזמינה את זה...

אנונימי/ת
14.01.2021, 06:37

יהי זיכרו ברוך.
חבל על דאבדין ולא משתכחין.

אנונימי/ת
14.01.2021, 12:14

בהחלט טרגדיה ב"ברזילי". עובדי בית החולים מתקשים להאמין ובכאב גדול ובשוק מאובדנו של רופא וחבר

אנונימי/ת
14.01.2021, 16:07

הפוליטקלי קורקט הורג את השיח , אסור לומר שנרצח ע"י ערבים ,
משתיקים את הנושא עד יעבור זעם , בכדי לא לגרום למחאה קולנית של יהודים.