חדשות

ואפשר גם כך: ניתוח קיסרי ידידותי בגישה טבעית ב"פדה-פוריה"

באגף לאם ולילוד במרכז הרפואי פדה-פוריה מציעים ללדת בניתוח קיסרי ידידותי: התינוק מונח על אמו כמעט עד לשלב האחרון של הניתוח והאם שותפה בהליך הלידה

ניתוח קיסרי ידידותי. חיבור מוקדם בין האם ליילוד. צילום: דוברות "פדה-פוריה"

באגף לאם וליילוד של המרכז הרפואי פדה-פוריה מדווחים על יותר ויותר יולדות שבוחרות ללדת בניתוח קיסרי ידידותי. ניתוח קיסרי בגישה טבעית מאפשר ליולדת להיות שותפה באופן פעיל יותר בתהליך הלידה.

"הווילון ממוקם כך שהוא מרוחק יחסית מפלג הגוף העליון של היולדת, כדי לאפשר מגע עור לעור של התינוק והאם. האם יכולה לחבק את התינוק בעזרת תמיכה של המלווה ואף להניק אותו", מסביר ד"ר יורי פרליץ, מנהל היחידה להריון בסיכון גבוה.

ד"ר דימה צ'ויין, מנהל חדר הלידה, מוסיף: "למעשה, בניתוח קיסרי ידידותי, התינוק מונח על אמו כמעט עד לשלב האחרון של הניתוח. זה מתאפשר עם השגחה וסיוע של המיילדת והצוות המטפל. בתום הניתוח, יוצאים המלווה והתינוק לחדר התאוששות בליווי המיילדת, והם ממתינים  שם ליולדת. כך ההורים יכולים ליהנות מהיתרונות הרבים שיש לחיבור מוקדם בין האם ליילוד".

צוות חדר לידה מציע את התהליך לכל יולדת המיועדת לניתוח קיסרי מתוכנן מראש (אלקטיבי) שמצבה הרפואי מאפשר זאת. מירב מאיר, אחות אחראית חדר לידה, ציינה: "היולדת, המלווה, המיילדת, המנתחים והרופא המרדים, כולם עושים הכל כדי ליצור ליולדת חוויית לידה נעימה בדומה ללידה רגילה. בדרך זו האם יכולה להיות שותפה בתהליך הלידה".

נעמה מאור מקיבוץ אפיקים, שהגיעה לאגף לאם ולילוד ללידה שלישית בניתוח קיסרי, סיפרה: "זה ניתוח קיסרי שלישי שאני עוברת, הניתוח הראשון היה לפני 12 שנה והניתוח השני לפני שמונה שנים. בשניהם לא הספקתי לראות הרבה. הכל קרה מהר, הראו לי את התינוק לשתי שניות מעבר לפרגוד שמוצב מול הפנים ומיד אחר כך לקחו את התינוק לטיפול בתינוקיה עד לאחר ההתאוששות מהניתוח. הפעם הכל היה שונה, הניחו אותה על החזה שלי. הבטתי בה והיא הביטה בי. יכולתי לבחון אותה, לדבר אליה, לזהות אותה. הייתה לי חוויה מצוינת, כל כך שונה מהשתיים הקודמות, שלא יכולתי לעצור את הדמעות מאושר".   

נושאים קשורים:  ניתוח קיסרי,  לידה,  ד"ר דימה צ'ויין,  ד"ר יורי פרליץ,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות