• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
מחקרים - נגיף הקורונה

פחות זיהום אוויר בישראל היה מונע 6% ממקרי המוות מקורונה

מחקר של החברה האירופאית למחלות קרדיווסקולריות טוען: זיהום האוויר תורם לקטלניות מגיפת הקורונה וניתן היה למנוע מוות של יותר מ-170 אלף בני אדם בעולם

זיהום אוויר, תחנת הכוח בחדרה. צילום שאטרסטוק

מחקר שפורסם אתמול (ב') ב-Cardiovascular Research של החברה האירופאית למחלות קרדיווסקולריות, על ידי צוות שהוביל פרופ' תומס מנצל מאוניברסיטת יוהנס גטנבורג במיינץ, גרמניה, טוען שניתן היה למנוע מותם של יותר מ-170 אלף בני אדם בעולם מקורונה, אילו במדינות השונות היה פחות זיהום אוויר. במילים אחרות: להערכת צוות המחקר, זיהום האוויר תורם לקטלניות המגיפה.

בדו"ח שפרסם צוין שלפי הערכת הצוות שאלמלא זיהום האוויר אפשר היה למנוע 6% מקרב נפטרי הקורונה בישראל. בעוד שבצ'כיה אפשר היה למנוע קרוב ל-29% מהם, בסין 27%, בגרמניה 26%, בשוייץ 22%, בבלגיה 21%, בהולנד 19%, בצרפת 18%, בשוודיה 16%, באיטליה 15%, בבריטניה 14%, בברזיל 12% בפורטוגל 11%, באירלנד 8%, בישראל, כאמור, 6%, באוסטרליה 3% ובניו זילנד 1%.

לפי המחקר, חלקיקים זעירים מאוד באוויר מזוהם (PM2.5) מחריפים את המחלה וגורמים לפגיעה בריאות ובכלי הדם. כמו כן עולה מהמחקר שאנשים שנדבקו בנגיף וחיים במדינות שבהן שיעור גבוה של זיהום אוויר מתקשים להיאבק במחלה.

להערכת צוות המחקר, אפשר היה למנוע כ-15% מכלל מקרי המוות מקורונה בעולם אם האוויר היה פחות מזוהם. מחקר קודם הצביע על כך שכשבעה מיליון מקרי מוות בעולם מדי שנה נקשרים לזיהום אוויר.

צוות המחקר בנה מודל מתמטי לצורך חישוביו ויצר טבלה שמציגה את תמונת המצב לגבי שיעור מקרי המוות מקורונה שניתן היה כנראה למנוע במדינות שונות אלמלא חשיפה לזיהום אוויר במקומות שונים.

לקריאה נוספת: ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  זיהום אוויר,  קורונה,  מחקר,  חדשות
תגובות