• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

הוחמר עונשו של הרופא הפדופיל: יישלח ל-50 חודשי מאסר בפועל

ד"ר עידן ברק, רופא משפחה ממרכז הארץ, הורשע בעבירות מין בשישה קטינים בעת שהיו בני 15-11 | לאחר שנגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, הוחמר הבוקר עונשו בעקבות ערעור של פרקליטות המדינה

בשיחות וידיאו שכנע הרופא קטינים לבצע מעשים מגונים ומעשי סדום וגם יזם עימם מפגשים פיזיים בעלי אופי מיני. צילום: אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל הבוקר (ג') את עמדת פרקליטות המדינה, לפיה יש להחמיר בעונשו של רופא משפחה ממרכז הארץ, ד"ר עידן ברק, שהורשע בעבירות מין בשישה קטינים בעת שהיו בני 15-11. בפברואר נגזר על הרופא 30 חודשי מאסר בפועל. לאחר קבלת הערעור עונשו הוחמר ל-50 חודשי מאסר בפועל.

בדיווח של ערוץ 12 נמסר כי הפרשה החלה בחקירה סמויה אחרי שבן 14 הגיש תלונה ליחידת 105 של להב 433, העוסקת בעבירות מין וסייבר בילדים. על פי החשד, ד"ר ברק ביצע בנער מעשים מגונים ואף ניסה לסחוט אותו באיומי "שיימינג".

על פי כתב האישום, ד"ר ברק יצר קשר עם הקטינים באפליקציות ובאתרי היכרויות כשהוא מציע הצעות מיניות. בשיחות וידאו שכנע קטינים לבצע מעשים מגונים ומעשי סדום וגם יזם מפגשים פיזיים בעלי אופי מיני עם הקטינים שאותם ניצל.

ערעור הפרקליטות לבית המשפט המחוזי התבסס על העובדה שבית משפט השלום גזר על ד"ר ברק 30 חודשי מאסר בלבד ונענש על כל המקרים במקשה אחת. הפרקליטות דרשה הענשה לגבי כל מקרה והתאם לחומרת המעשים.

בית המשפט קיבל את טענות הפרקליטות וקבע שמספר האירועים מצדיק עונש נרחב יותר ויש להתייחס בחומרה גם להחזקת חומר פדופילי במחשבו של הרופא כאישום בפני עצמו ולא כחלק משאר האישומים. "בית המשפט נתן משקל יתר לנתוניו האישיים של המשיב, הכוללים היעדר עבר פלילי והתנהלות נורמטיבית והישגית במשך השנים. המסר הברור הבא לידי ביטוי בפסיקת בית המשפט העליון הוא שיש להעדיף את שיקולי ההגנה על הקטינים על פני שיקולים אחרים, לרבות נסיבותיו האישיות של העבריין", נכתב בפסק הדין.

נושאים קשורים:  פדופיליה,  ד"ר עידן ברק,  מאסר,  חדשות,  מעשים מגונים,  אתרי היכרויות,  פסק דין
תגובות
09.09.2020, 22:03

מזעזע! היה צריך לקבל עונש יותר חמור, פדופיל!!! בושה

אנונימי/ת
10.09.2020, 05:53

האם בסמכותו של רופא משפחה לבצע בדיקה ווגינלית ??

אנונימי/ת
10.09.2020, 08:31

באופן כללי החוק מתיר לכל רופא לבצע כל פעולה רפואית, כל עוד הוא מבצע מצג שווא של מומחה. אבל במידה ויגרם נזק או תפוספס אבחנה משום שהרופא בצע בדיקה שלא ידע לבצע אותה כראוי, משום שלא התמחה בתחום - הוא יהיה בבעיה. זה כבר עניין של רשלנות רפואית, לא עבירות מין.

אנונימי/ת
10.09.2020, 09:02

כבר היה אחד מוצלח יותר, קיבל תפקיד
כרופא הפיקוח בלשכת הבריאות בצפון למרות שהורשע באחזקת 200 אלף תכנים פורנוגרפיים

אנונימי/ת
10.09.2020, 09:42

התכוונת אחזקת חומר פדופילי. אחזקת חומר פורנוגרפי אינה עבירה על החוק.