קורונה בישראל

גם מי שאין לו תסמינים אך בא במגע עם חולה מאומת יוכל להיבדק מעתה לקורונה

על פי הנחיות חדשות לביצוע בדיקות קורונה של משרד הבריאות יחויבו להיבדק אנשים שעוברים למוסד סיעודי או למקום עם אוכלוסיה בסיכון וכן מטופלים לפני ניתוחים אלקטיביים או טיפולי פוריות

בדיקת מטוש לקורונה. צילום: פלאש 90

לפי הנחיות חדשות שפרסם אמש (ב') משרד הבריאות, חברי צוות רפואי יזכו לבידוד מקוצר אחרי שתי בדיקות בתוך עשרה ימים. כמו כן כוללות ההנחיות: עריכת בדיקות קורונה לטסים לחו"ל, שחרור מוקדם של צוותי רפואה מבידוד ובדיקה לפי שיקול הדעת של הרופא המטפל.

על ההנחיות החדשות חתומה ראש שירותי בריאות הציבור (בפועל) ד"ר שרון אלרעי-פרייס. היא הדגישה במסמך שהופץ למוסדות מערכת הבריאות כי "בדיקות קורונה הן משאב לאומי ולכן יש צורך לעשות אותן בהתוויות מוגדרות ומדויקות".

החידושים העיקריים שהוכנסו לנוהל העדכני: אפשרות לבידוד מקוצר, שניתנה לעובדי מערכת הבריאות שנחשפו לחולה קורונה במהלך עבודתם. עובד במערכת הבריאות שנמצא בבידוד לאחר שבא במגע עם חולה קורונה מאומת יכול לבצע שתי בדיקות קורונה. הראשונה, בחלוף חמישה עד שמונה ימים מהמגע האחרון עם החולה, והשנייה, ביום העשירי. בהתאם לתוצאות, יוכל אותו עובד לצאת מהבידוד.

אדם ללא תסמינים שבא במגע עם חולה מאומת והוגדר בחקירה אפידמיולוגית כי יש צורך לדגום אותו - יוכל להיבדק. עד כה, הגדרה זו היתה תקפה רק עבור בני משפחה של חולה שהיו ללא תסמינים.

מי שעובר למוסד סיעודי או למקום שבו נמצאת אוכלוסיה בסיכון וכן מי שעוברים ניתוחים לא דחופים (אלקטיביים) או טיפולי פוריות, צריכים להיבדק 72 שעות לפני ביצוע הפעולה. בדיקת קורונה לפני נסיעה לחו"ל יש לבצע על פי דרישת מדינת היעד.

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  בידוד,  ניתוחים אלקטיביים,  חדשות,  קורונה,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  בדיקת קורונה
תגובות