נגיף הקורונה

נוסע ישראלי נוסף מספינת הקרוזים אושפז הבוקר ביפן ולא יגיע לישראל

מספר הישראלים ביפן שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה עומד עתה על ארבעה | שאר הנוסעים ינחתו מחר בישראל ובמשרד הבריאות, מד"א ורשות שדות התעופה נערכים למבצע העברתם מנתב"ג לבית החולים שיבא

צוות שגרירות ישראל בטוקיו מלווה בנציג משרד הבריאות מקבל את הנוסעים הישראלים שהורשו לרדת לרציף. צילום: משרד החוץ

נוסעיה הישראלים של ספינת הקרוזים פריננס דיימונד צפויים לנחות מחר (ו') בישראל. זאת, לאחר ששהו בבידוד על הספינה ורשויות הרפואה ביפן התירו את טיסתם לישראל כשבזמן עזיבתם את יפן לא הופיעו אצלם סימני המחלה. בשעות האחרונות הורשו הנוסעים לרדת מהספינה כאשר צוות שגרירות ישראל בטוקיו, מלווה בנציג משרד הבריאות, המתין להם על הרציף.

אחד מ-12 הנוסעים ייאלץ להתאשפז היום בבית חולים ביפן, לאחר שעבר בדיקות רפואיות ונמצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא יצטרף לשלושת הישראלים האחרים שכבר זוהו אצלם תסמיני הקורונה והורדו מהספינה בשבוע שעבר לאשפוז ולטיפול רפואי בבתי חולים צבאיים ביפן.

צוות ממשרדי החוץ והבריאות ממתין לקבלתם ברציף של הנוסעים הישראלים. צילום: משרד החוץ

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, שנשלח מטעם משרד הבריאות לפקח על אשפוזם של השלושה, יישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה ומאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל, ואליהם יצטרף, כאמור, ישראלי נוסף שאובחן חיובי היום.

במשרד הבריאות, בית החולים שיבא בתל השומר, מד"א ורשות שדות התעופה נערכים לקבלתם של הנוסעים הישראלים שיוטסו ארצה במטוס מנהלים. מטעמי זהירות, הוחלט בעצה אחת עם גורמי הבריאות והתעופה שהמטוס המיוחד ינחת בנתב"ג ויעצור ברחבה מרוחקת מטרמינל 1 ומטרמינל 3.

המטוס יחנה באזור רחבת המטוסים של התעופה הכללית (אזור המטוסים הפרטיים). מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס. לאחר שהעובדים ימוגנו - על פי נהלי המיגון של משרד הבריאות ומד"א - הם יוכלו לשהות ולטפל במטוס: תדלוק, הורדת כבודת הנוסעים, ריקון המכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) וריענון מזון ושתייה לצוות המטוס.

הנוסעים יועברו לאוטובוס של מד"א וילוו על ידי נציג משרד הבריאות ומד"א היישר לבית החולים שיבא בתל השומר, שם נערכו לקליטתם להמשך הבדיקות וההשגחה. כבודת הנוסעים תועבר למשאית של משרד הבריאות להמשך טיפול ובדיקה ולא תישאר בשדה התעופה בן גוריון. המטוס ימריא חזרה למזרח. כלומר, המטוס והצוות לא יישארו בישראל.

תיעוד נחיתת המטוס והגעת הישראלים יתבצע על ידי צוות התיעוד המבצעי של מד"א. לא תותר גישה לאזור המטוס למי שלא אושר ומוגן על ידי מד"א וכן לא תותר גישה לאזור חניית המטוסים עד להמראת המטוס מישראל.

עם זאת, במשרד הבריאות ציינו את הסיכוי לכך שבקבוצה שמגיעה לארץ עלול להימצא חולה קורונה ראשון. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר אמש כי "הובאה בחשבון בסבירות לא מבוטלת שהחולה הראשון בישראל עלול להגיע מהקבוצה הזו שתנחת בנתב"ג.

"אנחנו לא יכולים לשלול שלא יהיה מקרה בקרב אחד הנוסעים, ולכן הם ישהו בבידוד", אמר בר סימן טוב. "אני שלם עם ההחלטה להביא את הנוסעים הישראלים. נדע להתמודד עם הסיכון. מערכת הבחירות לא שיחקה פה תפקיד. מסיבה זאת היתה היערכות לוגיסטית כה מורכבת".

עוד אמר בר סימן טוב: "הפינוי יתנהל כמבצע צבאי כדי לוודא שבשום שלב ובשום נקודת מעבר - לא בירידה מהמטוס, לא בהגעה ל'שיבא' ולא בכניסה לשם - יהיה לנו אירוע חשיפה מעבר לגודל הקבוצה הזו. גם בינם לבין עצמם נגן עליהם עם ציוד מיגון. המלצנו להם להתמגן במטוס ואני מקווה שהם יעמדו בזה למרות שזו טיסה ארוכה".

הצוות הרפואי ב"שיבא" יקיים הבוקר תרגולת אחרונה לקראת נחיתתם הצפויה בישראל של הישראלים שהיו על ספינת הקרוזים והוכנסו בה לבידוד מלא. אתמול הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלווה בשר הבריאות יעקב ליצמן, שר החוץ ישראל כץ וראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת ועימם בכירים ממשרד הבריאות והנהלת "שיבא", כדי לראות את ההיערכות בית החולים לקליטת הישראלים. נערכה להם הדגמה.

ראש הממשלה הדגיש כי מוטב לבצע היערכות יתר כדי להתמודד עם המצב. כמו כן הודגש שההיערכות היא מתוך הכוונה להתייחס למצב כאל אירוע חירום לאומי.

נושאים קשורים:  חדשות,  יפן,  בית החולים שיבא,  נתב"ג,  מגיפה,  בידוד,  נגיף הקורונה
תגובות