חדשות

רופאים מרוסיה השתלמו במניעת שברים בגיל המבוגר בבית החולים כרמל

היחידה המשולבת שבה נערכה ההשתלמות הוקמה בעקבות מחקר של האורתופד ד"ר ליאור בן-צבי, שבו הוכיח את יעילות הטיפול המשולב במניעת שברים

חברי המשלחת הרוסית במרכז הרפואי לין

20 רופאים מומחים מרוסיה עברו השתלמות ביחידה המשולבת למניעת שברים בגיל המבוגר - שברים אוסטיאופורוטיים - של המרכז הרפואי קהילתי לין ובית החולים כרמל בחיפה.

האורחים התמחו באנדוקרינולוגיה, ראומטולוגיה ואורתופדיה. המרפאה החיפאית המשולבת נפתחה ב"לין" לפני כשלוש שנים והיא פועלת בשיתוף פעולה עם המחלקה האורתופדית ב"כרמל", בראשות ד"ר בני ברנפלד, היחידה לאנדוקרינולוגיה בראשות ד"ר נרימאן חאזן והיחידה לריפוי בעיסוק במחוז חיפה והגליל המערבי בשירותי בריאות כללית.

הקמת המרפאה התאפשרה בעקבות מסקנות מחקר של האורתופד ד"ר ליאור בן-צבי, שבו הוכיח את יעילותה הטיפול המשולב במניעת ובצמצום היקפי השברים באוכלוסיה המבוגרת הסובלת ממילא מצפיפות עצם נמוכה וחשופה יותר לסיכון לשברים.

הרופאים מרוסיה שמעו בהשתלמותם הרצאות על שברים אוסטיאופרוטיים מהאנדוקרינולוגיות פרופ' צופיה איש שלום, ד"ר חאזן וד"ר מירי שטייר וכן מד"ר אלכסנדר ברוסקין, מנהל יחידת ניתוחי עמוד שדרה ב"כרמל" והאורתופד ד"ר ליאור בן-צבי מבית החולים. סקירות על הטיפול המניעתי העבירו צוות היחידה לריפוי בעיסוק, אייל כץ ויעל רייסברג.

מנהל המחלקה האורתופדית ב"כרמל", ד"ר ברנפלד, ציין: "עבודות המחקר של רופאי המחלקה הם חלק בלתי נפרד מעבודת כלל הצוות הרפואי של המחלקה ואבן יסוד חשובה בפעילותה. הרופאים החוקרים מקבלים כלים ואמצעים הדרושים לביצוע מחקריהם במטרה להעניק למטופלים את השירות הרפואי הטוב ביותר".

נושאים קשורים:  ד"ר ליאור בן-צבי,  ד"ר בני ברנפלד,  שברים בגיל המבוגר,  מניעת שברים,  בית החולים "כרמל",  המרכז הרפואי קהילתי לין,  חדשות,  אוסטאופורוזיס
תגובות
אנונימי/ת
11.07.2019, 16:35

מעניין מה הם למדו שם, כי בית חולים זה לא ראוי להיקרא בית חולים אלא בית עלמין, במקרה הטוב. היזהרו מאשפוז בו- ישנם כמה רופאים שם שהם כנראה שכחו את שבועת הרופא ועושים הכל על מנת לעשות רע לחולים. מנסיון אישי.

אנונימי/ת
13.07.2019, 20:29

אכן צריך להיות שם עם אצבע על הדופק.לא לעזוב לרגע את החולה.לשאול על כל בדיקה שרוצים לעשות ובטח לברר איזה כדורים מקבלים.
יש מחלקות שרופא אחד לא יודע מה השני החליט ומשנה טיפול.
שלא נדבר שאם זה קשיש הם עושים מה בא להם איתו גם אם זה מיותר.
צריך להתעקש על מה שלא נראה לכם.בקיצור להיות חצי רופאים.משפחה יכולה להציל חיים.
קשה לסמוך על רבים מהרופאים אך יש גם מסורים!

אנונימי/ת
13.07.2019, 13:01

איך קורה שמחלקת הפיזיותרפיה אינה חלק - משמעותי - מהשתלמות זו ???