חדשות

בדיקת MRI לאבחון מום לב בעובר בוצעה לראשונה ב"שערי צדק"

הבדיקה נעשתה בשבוע ה-33 להריון, שללה הימצאות מום באאורטה, אך איתרה מום בעורקי הריאה - טטרלוגיה על שם פלוט

בדיקת MRI לאבחון מום בעובר ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

במרכז הלב המשולב בבית החולים שערי צדק עם המרפאה לאבחון טרום לידתי, בוצעה באחרונה ולראשונה ב"שערי צדק" בדיקת MRI לאבחון מום לב בעובר. הבדיקה נעשתה לאישה בשבוע ה-33 להריונה והיא שללה הימצאות מום באאורטה, אולם איתרה מום בעורקי הריאה - הנקרא טטרלוגיה על שם פלוט. שכיחותה: 1 ל-2,500 לידות.

בית החולים מסר שכיום רק כרבע ממקרים אלה מאובחנים לפני הלידה. בדיקת ה-MRI סייעה לכן באבחון טרום לידתי מדויק שאפשר תכנון נכון של הלידה והיערכות של שירות כירורגיית לב ילדים למתן טיפול מתאים אחרי הלידה.

את הבדיקה ביצע צוות ובראשו ד"ר מקס גודפרי, קרדיולוג ילדים בכיר. הוא מסר כי לבדיקה זאת יתרונות מרובים: היא מאפשרת לצפות בזוויות שונות של לב העובר, ללא קשר למנח העובר, ולאבחן בדיוק מירבי את המום הלבבי. הבדיקה איננה פולשנית וללא קרינה נלווית.

"כאשר יש חשד לממצא חריג בלב, נעשה שימוש באקו-לב עובר", ציין ד"ר גודפרי. "במקרים מסוימים, כשהעובר במנח שאינו מאפשר לאבחן בבירור את המום באמצעות בדיקת האקו, יתרונות בדיקת ה-MRI באים לידי ביטוי ביכולת לאבחן בצורה מדויקת יותר את הבעיה. האבחנה המדויקת מסייעת לתכנון טרום-לידתי וגם לטיפול העתידי בילוד".

נושאים קשורים:  ד"ר מקס גודפרי,  אקו-לב בעובר,  MRI בעובר,  בית החולים שערי צדק,  מום בלב,  טטרלוגיה על שם פלוט,  חדשות
תגובות