חדשות

מחקר ישראלי: השפעת גיל המעבר על אבחנה של פוליפ ברירית הרחם

בנשים לפני גיל המעבר, הערך האבחוני של אולטרסאונד (TVUS) והיסטרוסקופיה נמוך יותר מאשר בנשים לאחר גיל המעבר

פוליפ ברחם. אילוסטרציה

קבוצת גינקולוגים בהובלת ד"ר אחמט נמזוב מהמרכז הרפואי ברזילי שבאשקלון ואוניברסיטת בן גוריון בנגב פרסמה החודש מחקר להשוואת הדיוק של אולטראסאונד (transvaginal ultrasonography - TVUS) והיסטרוסקופיה באבחון פוליפ רירית הרחם בקרב נשים לפני גיל המעבר ואחרי גיל המעבר. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת הקליני Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada.

החוקרים בחנו רשומות של 694 נשים עם אבחנת אולטראסאונד של חשד לפוליפ ברירית הרחם שעברו היסטרוסקופיה. הנשים חולקו לשתי קבוצות על פי מצב גיל המעבר, ונערכה השוואה בין שתי קבוצות. במחקר נכללו 299 נשים לאחר גיל המעבר ו-395 נשים לפני גיל המעבר.

היסטרוסקופיה אישרה את האבחנה האולטראסאונדית של פוליפ רירית הרחם בקרב 212 (71%) ו-212 (53%) בקבוצת הגילאים לאחר גיל המעבר וקדם גיל המעבר, בהתאמה (P = 0.001). בנשים לאחר גיל המעבר, 94% מהפוליפים שנצפו בהיסטרוסקופיה אושרו על ידי היסטולוגיה, ואילו בנשים לפני גיל המעבר, האחוז היה 85% (P = 0.004).

בנשים לפני גיל המעבר, הערך האבחוני של TVUS והיסטרוסקופיה נמוך יותר מאשר בנשים לאחר גיל המעבר. הזמן המתאים עבור TVUS והיסטרוסקופיה צריך להיות מתוכנן אצל נשים לפני גיל המעבר, במיוחד אצל נשים עם דימום לא תקין מהרחם.

נושאים קשורים:  גיל המעבר,  ד"ר אחמט נזמוב,  בית החולים "ברזילי",  פוליפ ברירית הרחם,  חדשות,  היסטרוסקופיה
תגובות