• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ילד ששב מביקור בישראל הדביק בחצבת 180 איש במדינת ניו יורק

רשויות מחוז רוקלנד במדינת ניו יורק, שבו ריכוז גדול של אוכלוסיה חרדית, הכריזו על מצב חירום בגלל התפרצות החצבת ואסרו על מי שלא חוסן לשהות במקומות ציבוריים

משפחה חרדית בניו יורק. איסור על כניסת לא-מחוסנים לבתי הכנסת

רשויות מחוז רוקלנד במדינת ניו יורק – שבו כשליש מהתושבים יהודים וביניהם ריכוז גדול במיוחד של חרדים אולטרה-אורתודוכסים המתנגדים לחיסונים, הכריזו אתמול (ד') על מצב חירום בגלל התפרצות חצבת.

בדיקה העלתה כי אחד מילדי המחוז הביא עימו את הנגיף כשחזר מביקור בישראל והדביק שם לפחות 180 בני אדם. 153 מהמקרים החדשים של חצבת נתגלו במחוז זה בשבועות האחרונים.

הכרזת מצב החירום – צעד חריג במיוחד – מתבטאת בכך שנאסר על כל מי שלא חוסן כנגד חצבת לשהות במקומות ציבוריים: קניונים, מרכזים קהילתיים, בתי ספר ואפילו בתי כנסת. בשלב זה האיסור, החל על מי שטרם הגיע לגיל 18 ולא חוסן, יהיה בתוקף 30 יום. הפרת ההוראה הזאת תתבטא בקנס בסך 500 דולר ועלולה להגיע גם לשישה חודשי מאסר.

ראש המחוז מסר במסיבת עיתונאים כי הכרזת מצב החירום והאיסורים נועדו להעלאת המודעות לחיסונים אולם שוטרים לא יכולים לדרוש לראות מכל אדם חשוד את פנקס החיסונים שלו "ועם זאת, מי שיתגלה כמקרה של חצבת מידבקת ישלם את המחיר".

על פי נתוני ה-CDC, נכון ל-21 במרץ, אובחנו בארה"ב 314 מקרי חצבת,  רובם במדינת ניו יורק, ואתמול נמסר כי מאז אוקטובר האחרון רק בקווינס וברוקלין נרשמו 214 מקרים מאומתים.

אולם, ההודעות הרשמיות של רשויות הבריאות במדינת ניו יורק לא מסרו כי לגבי מחוז רוקלנד ידוע שנגיף החצבת "הובא" לשם בידי נער שחזר מביקור בישראל ואז הדביק את חבריו ובני משפחותיהם. מאז אוקטובר בישראל  היו כ-3,400 מקרי חצבת. משרד הבריאות בישראל טוען שהנגיף הובא לארץ על ידי מבקרים מחו"ל.

נושאים קשורים:  חצבת,  הידבקות בחצבת,  חיסון,  חדשות,  מדינת ניו יורק,  חרדים,  מצב חירום
תגובות
29.03.2019, 17:49

כתבתי על הנושא בתגובה על הכתבה שנושאה אלו שלא מחסנים.
הסיכון שהם לוקחים אינו רק של ילדיהם אלא של כל סביבתם !
דרישה לחיסון כתנאי לקבלת זכויות שונות יכולה להועיל.