חדשות

בדיקת MRI לתינוקת בת שלושה ימים במרכז הרפואי פורייה

הבדיקה המורכבת בתינוקת שנולדה עם תשניק סב לידתי התבצעה לראשונה בבית החולים בצפון תחת הרדמה מלאה

הצוות הרפואי ב"פדה-פורייה" בבדיקת MRI בתינוקת. צילום: דוברות פורייה

ביחידת ה-MRI שבמרכז הרפואי ע"ש פדה פורייה, ליד טבריה, בוצעה השבוע לראשונה בדיקת MRI מורכבת ולא שכיחה לתינוקת בת שלושה ימים הסובלת מתשניק סב לידתי.

אורלי בנור, האחות האחראית בטיפול נמרץ פגים וילודים, מסרה את הפרטים הבאים: "התינוקת נולדה עם תשניק סב לידתי - הפרעה באספקת חמצן ודם לגוף. מיד לאחר הלידה הונשמה וקיבלה טיפול רפואי מתאים. בהמשך הופיעו תסמינים נוירולוגיים. כחלק מההערכה הנוירולוגית נדרשה בדיקת MRI".

ד"ר מיכאל ז'רדב, מנהל המחלקה לדימות רפואית, הוסיף פרטים: "לצורך הבדיקה הראשונה מסוגה במרכז הרפואי פורייה, נרכש ציוד מיוחד המאפשר את ביצוע הבדיקה המורכבת גם לפגים ותינוקות. הבדיקה מתבצעת תחת הרדמה מלאה ובנוכחות מרדים בכיר. פענוח הבדיקה מתבצע בידי רדיולוג בכיר שעבר תת התמחות ברדיולוגיית ילדים. כיום, ביחידת ה-MRI המתקדמת שלנו ניתן לבצע את כל סוגי הבדיקות המורכבות והמתקדמות ביותר, כולל בפגים ותינוקות, ילדים, חולים עם קוצב לב, בדיקות תחת הרדמה מלאה ואחרות".

בית החולים מסר כי זמן ההמתנה לבדיקה הזאת אינו עולה על שבועיים.

נושאים קשורים:  MRI בהרדמה,  חדשות,  רדיולוגיה בילדים,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות

למרדים אין שם?

אנונימי/ת
11.05.2018, 10:03

הרי זה אבסורד אלכס, הרדיולוג שלא נגע בתינוקת לקח את הקרדיט. האיגוד צריך להחליט שמחלקות שלא מסוגלות לחלוק בקרדיט, גם לא צריכות לזכות לשיתוף פעולה.

11.05.2018, 09:29

מצופה ממערכת של כתב עת עם זיקה רפואית לדעת שאין דבר כזה ״הרדמה מלאה״. המונח הנכון הוא ״הרדמה כללית״!

אנונימי/ת
11.05.2018, 09:58

חבל שלא מציינים את שמות של כל הצוות שעשה את המעשה.

אנונימי/ת
11.05.2018, 13:29

בדיקה זו יכולה גם להתבצע ללא הרדמה כללית. היא מבוצעת מזה הרבה זמן בבתי חולים אחרים עם הרדמה ובלי הרדמה כללית. משתמשים באתר לפרסומת מסחרית - חבל.

אנונימי/ת
13.05.2018, 08:07

הטוב לב שלך נשפך ומציף למרחקים. כמה רוע פרסומת למה? לזה שיש בפריפריה mri לזה שיש פעולה חריגה ? הקנאה וצרות המח שלך היא סוג של הרדמה כללית אצלך.

אנונימי/ת
13.05.2018, 08:08

זאת גם הפעם הראשונה שעושים שימוש במילה תשניק , סב לידתי. עם עברית אז עד הסוף