חדשות

סורוקה: רופאים פלשתינאים השתתפו בקורס אולטרה סאונד

בהמשך הקורס הרופאים המדריכים אף נסעו לבתי חולים בגדה המערבית להדרכה על חולים מאושפזים לצוות המקומי

רופאים מהרווארד ארה"ב ורופאים פלסטינאים

רופאים פלשתינאים מהגדה ומעזה עברו קורס מיוחד לשימוש במערכות אולטרסאונד משוכללות במרכז הרפואי סורוקה. הקורס הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין צוות בית-הספר לאולטרסאונד בסורוקה ואוניברסיטת בן גוריון עם רופאים מארה"ב.
נושא הקורס המיוחד היה שימוש באולטרה-סאונד ליד מיטת החולה, והשימוש בטכנולוגיית ההדמייה בהרדמה אזורית.
המרכז הרפואי סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, מרכז פרס לשלום, משרד החוץ ובית החולים בית ישראל המסונף לאוניברסיטת הרווארד בבוסטון היו שותפים בארגון ההכשרה.
טכנולוגית האולטרסאונד החדישה מאפשרת שימוש במכשירי אקו לב בגודל של טלפון נייד. הבדיקה הפיזיקלית המסורתית המבוססת על האזנה על ידי סטטוסקופ מיוחד, השתנתה והשתפרה תודות לטכנולוגיה החדשה כאשר הרופא המטפל מבצע אותה ישירות ליד מיטת החולה. לא רק קרדיולוג או רדיולוג חייב לבצע זאת. החידוש הביא לכך שהאבחנה השתפרה ואין עיכוב בתוצאות.
במהלך הקורס עברו הרופאים תרגול בקבוצות קטנות מעורבות כאשר הסריקה של המטופל נעשתה כאשר הוא במצב של שוק, קוצר נשימה ואי יציבות המודינמית. המשתתפים למדו לשפר את יכולות האבחנה המהירה.
ד"ר ליאור פוקס, מומחה ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה וד"ר תאמר אבו גריס מתמחה בהרדמה שריכז את הקורס בצד הפלשתיני הובילו את ההכשרה שנעשתה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. בין המדריכים הייתה גם קבוצת רופאים מומחים שהגיעו מבוסטון, וושינגטון ו-ורמונט. במסגרת הקורס הרופאים המדריכים נסעו לבתי חולים בגדה המערבית להדרכה צוותים מקומיים תוך כדי טיפול בחולים מאושפזים.
ד"ר פוקס הדגיש: "עולם הרפואה ומערכת הבריאות הם דוגמא מתאימה לשיתוף פעולה ולעבודה הרמונית בין אנשים, בין בני אדם שווים, שלנגד עיניהם ניצבת מטרה אחת - לעזור למטופלים שלהם כדי לשפר את איכות חייהם. כל מי שמגיע לקבל טיפול בבית החולים יודע שלא משנה מי מטפל בו, תמיד ההרגשה שהוא עושה את המקסימום בשבילו, לא משנה מאיפה הוא מגיע".

רופאים מהרווארד ארה"ב ורופאים פלסטינאים

שבירך על שיתוף הפעולה בין הרופאים הפלשתינאים לרופאים הישראלים, אמר: "אני מכיר מתמחים רבים הלומדים בבתי חולים ישראלים. יש חולים פלשתינאים רבים הפונים לבתי חולים ישראלים, כי אין ספק שהרפואה בישראל חזקה ויש לנו מה ללמוד כאן. אני מקווה ששיתוף הפעולה הזה ימשך כדי לתת טיפול מקסימלי לכל המטופלים".
בהמשך הקורס הרופאים המדריכים נסעו לבתי חולים בגדה המערבית להדרכה על חולים מאושפזים לצוות המקומי.

נושאים קשורים:  ליאור פוקס,  תאמר אבו גרייס,  המרכז הרפואי "סורוקה",  אולטרסאונד
תגובות