דליפת שתן במאמץ

הנחיות חדשות לטיפול ניתוחי בנשים עם דליפת שתן במאמץ

פורסמו הנחיות חדשות של האיגוד האמריקאי לאורולוגיה והאגודה להפרעות רצפת אגן לגבי הטיפול הניתוחי בנשים הסובלות מדליפת שתן במאמץ

14.11.2017, 10:48

דליפת שתן הנגרמת עקב מאמץ, הינה דליפת שתן הנגרמת עקב עליה בלחץ התוך בטני. מדובר בבעיה שכיחה מאד בקרב נשים רבות הפוגעת עד כמחצית מהנשים במהלך חייהן, ולה עשויות להיות השלכות קשות על איכות החיים של המטופלת, כמו גם של סביבתה הקרובה.

ה-AUAי(American Urology Association) וה-SUFUי (Society of Urodynamics, Female Pelvic Medicine & Urogenital Reconstruction) ערכו סקירה מקיפה של הספרות הרפואית בנושא זה בין השנים ינואר 2005 לדצמבר 2015.

פרסומים רלוונטיים חולקו לפי חוזק הממצאים לקטגוריות A (חוזק גבוה), B (בינוני) ו-C (חלש). בהתבסס על הנתונים בספרות, ה-AUA
וה-SUFU סיכמו את ממצאיהם על ידי הנחיות חדשות לטיפול המסוכמים באלגוריתם המוצע לבירור וטיפול. במטופלות עם דליפת שתן במאמץ או דליפה חלקית ממאמץ, המומחים סיכמו כי הטיפול הלא ניתוחי המוצע תחילה הינו בהחדרת טבעת פסרי או תרגילים לחיזוק רצפת האגן. הפאנל מסכם כי מדובר באפשרויות טיפול בעלות פרופיל תופעות לוואי נמוך ולכן נחשבות לבטוחות.

במטופלות המתאימות לטיפול ניתוחי מבחינת חומרת ההפרעה (grade 3-4) הטיפול הניתוחי המוצע נחלק למספר סוגי ניתוחים אופציונאליים בין היתר: MUSי(mid-urethral synthetic sling),יautologus fascia pubovaginal sling, colposuspension, ובשימוש נפוץ פחות הזרקת חומרים מסוג bulking שהינה זעיר פולשנית. האלגוריתם הטיפולי דן אף במקרים מיוחדים כגון הפרעה נוירוגנית של דרכי השתן, או במקרים של אוכלוסיות מיוחדות כגון חולי סוכרת וקשישים.

המלצות הפאנל הינן כי הרופא המטפל יביא את כלל אפשרויות הטיפול המוצעות בפני המטופלות וידון במשותף איתן את בחירת הטיפול המועדפת בצורה מותאמת אישית, באופן שיטתי על פי האלגוריתם המוצע.

מקור:

Kobashi KC, Albo ME, Dmochowski RR, Ginsberg DA, Goldman HB, Gomelsky A, Kraus SR, Sandhu JS, Shepler T, Treadwell JR, Vasavada S, Lemack GE. Surgical Treatment of Female Stress Urinary Incontinence: AUA/SUFU Guideline. J Urol. 2017 Oct;198(4):875-883.

נושאים קשורים:  דליפת שתן במאמץ,  רצפת אגן,  אורודינמיקה,  מחקרים
תגובות

רעיון נחמד אשמח לקבל עוד סיכומים כאלה