אפידורל

אפידורל אינו מעכב את השלב השני של הלידה בלידה ראשונה

במחקר כפול-סמיות אקראי שנערך בקרב 400 נשים במספר מרכזים בעולם, הזרקת אלחוש אפידורלי לא השפיעה על משך הלידה או תוצאות אימהיות ועובריות

לידה, תינוק (צילום: אילוסטרציה)

אלחוש אפידורלי הוא השיטה היעילה ביותר לשיכוך כאב בהריון, אך מחקרים קודמים העידו על הארכת משך השלב השני של הלידה, העלולה לגרום לסיבוכים וצורך בלידה מכשירנית. מחקר זה בדק האם אלחוש אפידורלי מודרני במינונים נמוכים כרוך בהארכה של משך הלידה וסיבוכים לאם או לעובר, בהשוואה לאינבו.

במחקר נכללו נשים שהגיעו ללידה ראשונה עם עובר בודד במצג ראש וביקשו אלחוש אפידורלי. לכל הנשים הוכנס צנתר אפידורלי והן קיבלו אלחוש עם Ropivacaineי0.08% ו-Sufentanilי0.4 מק״ג למ״ל במהלך השלב הראשון ללידה. עם הכניסה לשלב השני של הלידה (פתיחה צווארית מלאה) הנשים עברו רנדומיזציה לקבוצה שהמשיכה לקבל את אותו טיפול, וקבוצת אינבו להן הוזרקה תמיסת מי מלח. התוצאה הראשית שנמדדה הייתה משך השלב השני של הלידה (מפתיחה מלאה ועד לידה). תוצאות משניות שנמדדו היו רמת הכאב לפי סולם VAS, רמת השיתוק המוטורי לפי סולם Bromage, שביעות הרצון של האישה, שיטת הלידה, ביצוע חתך חיץ, מנח העובר בלידה, אפגר ורמות גזים בדם עוברי.

200 נשים השתתפו בכל זרוע של המחקר. לא היה הבדל במשך השלב השני של הלידה בין שתי הקבוצות (אפידורל 52 דקות בממוצע, אינבו 51 דקות בממוצע, P=0.52). מרבית הלידות היו וגינליות בשתי הקבוצות (96.5% מהלידות עם האפידורל, 99% מהלידות בקבוצת האינבו, p=0.17). רמת הכאב הייתה דומה בשתי הקבוצות. בקבוצת האפידורל הייתה שביעות רצון גבוהה יותר מהלידה (16% מהנשים דירגו 8 ומטה לעומת 30.5% בקבוצת האינבו, p=0.001).

לסיכום, החוקרים מסיקים כי אלחוש אפידורלי במהלך הלידה אינו מאריך את משך הלידה ואינו משפיע על תוצאות אימהיות ועובריות.

מקור:

Epidural Analgesia During the Second Stage of Labor: A Randomized Controlled Trial
XiaoFeng Shen; Yunping Li; ShiQin Xu; Nan Wang; Sheng Fan; Xiang Qin; Chunxiu Zhou; Philip E. Hess Obstetrics & Gynecology. Publish Ahead of Print():, OCT 2017

 ערכה : ד״ר נועה גולדשר מינרבי

נושאים קשורים:  אפידורל,  אינבו,  לידה,  שלב שני,  מחקרים
תגובות