חדשות

מחקר בארה"ב: פערים של מאות אחוזים בתמחור לידות בבתי חולים

חוקרים מאוניברסיטת "ייל" מצאו פערים של אלפי דולרים, הנובעים לעתים מהנחיות שונות בנוגע לזמן ההמתנה עד ביצוע ניתוח קיסרי, והאשפוז לאחר מכן

ניתוח קיסרי (צילום: אילוסטרציה)
ניתוח קיסרי (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שנעשה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ייל", ושפורסם בסוף השבוע בכתב העת Health Affairs, מצא פערים של מאות אחוזים בתמחור ובתעריפי לידות ללא-סיכון בבתי החולים ברחבי ארה"ב. המחקר התבסס על נתונים לגבי 275 אלף לידות ב-463 בתי חולים (למחקר לחצו כאן).

לידות הן הסיבה המובילה להגעת נשים לבתי חולים. הגם שלידה נחשבת פרוצדורה סטנדרטית, החוקרים מצאו כי קיימת שונות גדולה מאד בתמחור והבדלים גדולים בין בתי החולים.

1 מכל 3 נשים בארה"ב יולדות כיום בניתוח קיסרי; אחת הסיבות העיקריות לכך כשמדובר בלידה ראשונה, היא התקדמות אטית בתהליך הלידה

הצוות שביצע את המחקר, בראשות פרופסור שיאו שו (Xiao Xu) מהמחלקה למיילדות, גינקולוגיה ומדעי הפוריות ב"ייל", מצא פערים שנעים בין כ-1,200 דולר ועד 12,000 דולר בין בתי החולים השונים. תמחור לידה וגינאלית נע בין 1,183 דולר ועד 11,819 דולרים, בעוד שתמחור לידה קיסרית נע בין 1,249 דולר ל-13,688 דולרים.

פרופסור שו ציינה, כי "המחקר בחן את הפערים גם בהקשר לתחלואת היולדות, משך השהות וכן מאפיינים של בתי החולים". לדברי החוקרים, הבדלים אלה עשויים להסביר רק 13% מהפערים בתמחור. במחקר המשך הם מתכוונים לבחון גם את התמחור מצד הרופאים, במטרה להביא להקטנת הפערים, להוזלת התעריפים שבתי החולים גובים מהגורמים המבטחים.

החוקרים סבורים, כי גם הפרקטיקות הנהוגות בבתי החולים השונים קשורות להבדלים ולפערים הגבוהים. "יש לנו הזדמנות להביא להוזלה בתמחור", הסבירו החוקרים.

אחת הבעיות שעליהן הצביע המחקר הן ההנחיות העדכניות לרופאים לפיהן יש להעניק זמן רב יותר ליולדת לפני שמחליטים על ביצוע ניתוח קיסרי. בשנה שעברה פירסם הקולג' האמריקאי למיילדות וגינקולוגיה הנחיות חדשות, הממליצות לרופאים לאפשר לנשים בריאות יותר זמן לשם השגת לידה וגינאלית טבעית.

1 מכל 3 נשים בארה"ב יולדות כיום בניתוח קיסרי. אחת הסיבות העיקריות כשמדובר בלידה ראשונה היא התקדמות אטית בתהליך הלידה. על-פי מחקר שנעשה על ידי ה-NIH בשנת 2012, אחד ההסברים לכך הוא שהיולדות כיום הן מבוגרות יותר ובמשקל גוף גבוה יותר מאשר לפני כ-50 שנה, מה שמוביל להתארכות תהליך הלידה. כמו כן, קבע המחקר, השימוש במשככי כאבים כמו אפידורל מוביל להתמשכות התהליך.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  לידה,  רפואה פרטית,  ארה"ב,  לידה קיסרית,  תמחור
תגובות