חדשות

ארה"ב: מגמת מעבר של קרדיולוגים מפרקטיקה פרטית לעבודה בבית חולים

לפי סקר של איגוד הקרדיולוגים האמריקאי, יותר ויותר רופאים מוכרים את הקליניקות שלהם לבתי חולים ועוברים לעבוד בהן כשכירים; התוצאה: עלות גבוהה יותר למטופלים

בדיקת רופא (צילום: אילוסטרציה)

סקר שערך ה-ACC (הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה) העלה, כי בין השנים 2012-2007 עלה פי שלושה מספר הקרדיולוגים שעזבו את הפרקטיקה הפרטית והעדיפו לעבוד ישירות עם בתי חולים קרובים למקום מגוריהם. שיעור הקרדיולוגים הפרטיים בארה"ב ירד בתקופה הזאת מ-59% מכלל המומחים העוסקים בתחום ל-36% בלבד.

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" על ממצאי הסקר, רופאים רבים מכרו את הפרקטיקה הפרטית לבתי החולים, ועברו לעבוד עמם כשכירים. בעת עריכת הסקר, עוד 31% רופאים שניהלו פרקטיקה פרטית היו בעיצומם של מגעים למיזוג עם בית חולים או שקלו מהלך כזה.

על פי הדיווח, "נדידת קרדיולוגים מהפרקטיקה הפרטית לעבודה ישירה עם או בתוך בית חולים (כמעין מרפאת חוץ בשיטה הישראלית – ד.א.) איננה יוצאת דופן. היא משותפת גם לרופאים-מומחים בתחומים אחרים. לצעד הזה יש 'אפקט שרשרת' גם עבור מטופלים שיש להם ביטוח רפואי פרטי. רובם משלמים עבור אותן בדיקות שהם עוברים בבית חולים תעריף גבוה יותר מאשר הם נדרשים לשלם בהסדר עם רופאים פרטיים עצמאיים".

בין השנים 2012-2007 עלה פי שלושה מספר הקרדיולוגים שעזבו את הפרקטיקה הפרטית

בהצעת תקציב השנה הקרובה שהגיש ממשל הנשיא אובמה לאישור הקונגרס נכלל סעיף המיועד לשים קץ להבדלים במחירי אותם שירותים רפואיים. על-פי הערכת הממשל, מהלך כזה יביא לחסכון של 30 מיליארד דולר לאורך 10 שנים. במקביל, מדווח העיתון, שוקלת הנהלת שירות הביטוח הציבורי "מדיקר" להעלות את רף הגיל למבוטחיה ל-67, במקום 65 כיום.

סיבה נוספת ל"נדידת המומחים" מפרקטיקה פרטית לעבודה עם וכחלק מבית חולים, מוגדרת כ"סיבה דורית": הרופאים הצעירים יותר נוטים כיום לעבוד בבית חולים ולא לבנות פרקטיקה פרטית, משום שהם מעדיפים שעות-עבודה מוגדרות ומשכורת קבועה המאפשרת להם יותר זמן איכות עם המשפחות.

המהלך שיוזם הממשל איננו מתקבל בהתלהבות על-ידי בתי החולים, כך על-פי הדיווח, כי הם חוששים שיידרשו לשאת בנטל כספי גבוה יותר מכפי שנשאו עד כה.

דוגמא לשיטה שנהוגה עד כה בארה"ב: מבוטח של מדיקר מגיע לרופא הקרדיולוג שלו לבדיקת מעקב חודשית של אולטרה-סאונד של הלב. מדיקר מתגמלת את הרופא ב-189 דולר על העבודה והמטופל נושא בהשתתפות עצמית של כ-20% מעלות הטיפול. כעבור זמן הרופא מוכר את הפרקטיקה הפרטית שלו לבית חולים מקומי. המטופל מגיע אליו בהתאם ללו"ז שנקבע, באותו המבנה שבו נמצאה המרפאה בעבר, ועובר אותה בדיקה בדיוק. הפעם התעריף הוא 453 דולר ובהתאם לכך גם עולה ההשתתפות העצמית.

בכל רחבי ארה"ב חווים מטופלים את המצב הבעייתי הזה, מדווח העיתון.

מדיקר משלמת לרופאים הפרטיים לפי תעריף אחד ולרופאים האחרים המספקים לה את השירותים אבל עובדים בבית חולים או ישירות עמו לפי תעריף שונה, בדיוק עבור אותה בדיקה. מדיקר טענה עד כה, כי הבדיקות סיפקו לקרדיולוגים הפרטיים שעבדו עמה כ-30% מההכנסות שלהם. עם זאת, גם נטען כי רבות מאותן בדיקות לא היו הכרחיות ואף היו מיותרות לחלוטין למטופלים. לפי הדיווח בעיתון, יש ראיות שאת המצב הזה ניצלו רופאים לא מעטים.

נושאים קשורים:  חדשות,  מדיקר,  ארה"ב,  רפואה פרטית,  הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה,  ACC
תגובות