זאבת

רופאים קוראים לעצור חיסון הפפילומה; משרד הבריאות יבחן מחדש ההחלטה

כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות"; הרקע לקריאה: מחקרים ישראלים שדיווחו על תופעות לוואי של החיסון, כמו פיתוח לופוס וכשל שחלתי

גיניקולוגים בכירים קוראים למשרד הבריאות לגנוז את התוכניות לחסן נגד נגיף הפפילומה (HPV) את הנערות בכיתה ח' במהלך שנת הלימודים הקרובה; כך מדווח הבוקר העיתון "ידיעות אחרונות". לפי העיתון, הסיבה לקריאה היא מחקרים שיצאו באחרונה, חלקם נערכו בישראל, שמצאו קשר בין החיסון למקרים בהם התפתחה מחלת הזאבת (לופוס) ולהופעת כשל שחלתי אצל המתחסנות. משרד הבריאות אמר לעיתון כי יבחן מחדש את ההחלטה.

החיסון נועד למנוע את ההידבקות בנגיף הפפילומה, שעשוי להוביל להתפתחות סרטן בצוואר הרחם. השנה היו אמורות כ-50,000 תלמידות בכיתה ח' לקבל את ההזדמנות להתחסן, לפי החלטת משרד הבריאות, שהכניס את החיסון לסל הבריאות - וסיבסד את עלותו.

ואולם, "ידיעות אחרונות" מדווח כי גיניקולוגים בכירים פנו למשרד הבריאות בבקשה שישקול שוב את ההחלטה, על רקע העובדה כי באחרונה התפרסמו מחקרים הקושרים בין החיסון לבין תופעות לוואי רציניות. לצד דיווחים על תופעות כמו עילפון וכאבים שונים, מדווח העיתון, כי מחקרים שפורסמו באחרונה על ידי פרופ' יהודה שיינפלד, מנהל המרכז למחלות אוטואימוניות, מצביעים על כך שהחיסון עשוי להיות קשור להתפתחות מחלות כמו זאבת (לופוס) או כשל שחלתי קשה.

לפי העיתון, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, החליט לכנס פורום רחב של מומחים כדי לבחון את הצורך לשנות את המדיניות.

נושאים קשורים:  זאבת,  סרטן צוואר הרחם,  חיסון פפילומה
תגובות
רמי מושונוב
03.09.2013, 15:45

הקריאה להפסיק את החיסון היא החזרת הרפואה הישראלית לימי הביינים.כל ארגוני הבריאות בעולם כולל WHO קוראים לחסן נגד נגיף הפפילומה ואילו אצלנו מפסיקים חיסון לפני שהחל וזאת בגלל"גינקולוגים בכירים".האם מישהו בירר כמה כאלה יש?לעומת כל אלה שתומכים בחיסון.האם אנחנו יותר חכמים מכל העולם הרפואי?ממתי תאור מקרה מהווה רפואה מבוססת עובדות?על זה אנחנו מסתמכים כשמחליטים לחסל פרויקט כל כך חשוב לאוכלוסיית ישראל -בנות ובנים?המדיה היא שתתוה מדיניות רפואית?
בושה וכלימה למערכת הבריאות

אלעד פייגין
03.09.2013, 20:34

תופעות לוואי של טיפול מתגלות כמקרים בודדים בתחילה. אם יש לרופא בכיר או לא חשד כי טיפול מסויים עלול להזיק, אפשר לכבד אותו ולבדוק. לא הבנתי מהידיעה שהפרויקט מחוסל, רק שיבדק שוב. לי זה הראה כצעד אחראי. אם יתברר שהחיסון בטוח, הפרויקט ימשיך. בואו נכבד איש את רעהו, טענות לענין הן מה שצריך להנחות את השיח, לא התלהמות.
שנה טובה בריאה מאושרת ורגועה לכולנו :-) 

דן אבי
09.09.2013, 20:15

לופוס כתופעת לוואי משימוש בתרופות ,ידועה מזה שנים מתרופות ופילו מזריקות פניצילין