חדשות

האיגוד לגינקולוגיה ומיילדות של הר"י: "אפשר להמשיך להמליץ על הגלולות יאז ויסמין"

האיגוד והחברה לקרישת דם העבירו את עמדתם בנושא לוועדת הכנסת ולמנכ"ל משרד הבריאות בעקבות דיון שנערך בוועדה. "אין מקום לבצע סקר לקרישת דם לכל מטופלת שמיועדת לקחת גלולות", נאמר במסמך

האיגוד לגניקולוגיה ומיילדות בהסתדרות הרפואית והחברה הישראלית לקרישת דם פרסמו אתמול את עמדותיהם לגבי השימוש בגלולות למניעת היריון "יאז" ו"ייסמין" - זאת בעקבות פרסומים בתקשורת בדבר הסיכון שבנטילתן.

עמדת האיגוד לגינקולוגיה ומיילדות והחברה הישראלית לקרישת דם הועברה במכתב ליו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ח"כ חיים כץ ולמנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו.

גלולות למניעת הריון (אילוסטרציה)

גלולות למניעת הריון (אילוסטרציה)

בנובמבר האחרון קיימה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דיון על שימוש בגלולות למניעת היריון בעקבות מחקר שפרסם ה-FDA, ולפיו הסיכון של נשים הנוטלות גלולות "יסמין" ללקות בקריש דם גבוה ב- 75% מהסיכון של נשים הנוטלות גלולות מסוג אחר. בתום הדיון ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, מנציג האיגוד לגינקולוגיה ומיילדות, פרופסור דניאל זיידמן, להעביר לידיו את המלצות האיגוד לשימוש בגלולות ולהתייחס לצורך בביצוע בדיקות לקרישיות דם בקרב המשתמשות בגלולה.

בעקבות הבקשה סקרו רופאים מומחים את כלל מחקרי ה-FDA, ולדעתם אין מניעה להמשיך ולהמליץ על השימוש בגלולות אלו גם למטופלות חדשות. עם זאת הצביע המסמך שנמסר לוועדת הכנסת ולמנכ"ל משרד הבריאות על כך שיש ליידע את האישה ביחס ליתרונות ולחסרונות שבנטילת הגלולות מהסוגים הנ"ל, לאור הפרסומים האחרונים המורים על אפשרות של סיכון יתר.

"אין מקום לבצע בדיקות סקר לקרישת דם לכל מטופלת המיועדת לקחת גלולות, אך יש להפנות למומחה בתחום קרישת דם נשים שיש להן גורמי סיכון או היסטוריה משפחתית או אישית של היווצרות קריש דם".

למסמך המלא (pdf)

נושאים קשורים:  חדשות,  החברה הישראלית לקרישת דם,  יאז,  יסמין,  קריש דם,  גלולות למניעת הריון,  האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולגיה,  פרופסור דניאל זיידמן,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
בר אלין
11.03.2012, 20:16

אני מעדיפה לא לקחת סיכון אחרי כל מה ששמעתי... אי אפשר כל יום להחליט משהו חדש