חדשות

השמנת יתר משפיעה לרעה על ספירת הזרע

במחקר שהוצג השבוע בכנס החברה האירופית לפוריות ואמבריולוגיה הציגו החוקרים נתונים שהראו כי ככל שה-BMI של הגבר גבוה יותר, כך איכות הזרע וספירתו נמוכה יותר

מחקר מקיף בו נטלו דגימות זרע מ-1,940 גברים מ-12 מדינות באירופה, העלה כי עודף-משקל ומשקל-יתר אצל גברים משפיע לרעה על ספירת הזרע.

זרע אנושי (אילוסטרציה)

זרע אנושי (אילוסטרציה)

תוצאות המחקר שנוהל בידי ד"ר פול כהן-בקרי, המדען הראשי של Eylau-Unilabs בפריס, חלק מרשת אירופית של מעבדות רפואיות ומחקריות שבסיסה בשוויץ, הוצגו השבוע, בכנס השנתי של החברה האירופית לפוריות ואמבריולוגיה שנערך בשטוקהולם (ESHRE).

בהודעה שהופצה מטעם מארגני הכנס בשבדיה, נאמר כי מדובר באחד המחקרים הגדולים מסוגם שבו הרופאים השוו בין ספירת זרע למשקל הגוף וה-BMI של הגברים.

ככל שה-BMI היה גבוה יותר והצביע על עודף משקל, כך איכות הזרע וספירתו היו נמוכים יותר. במיוחד בלט הדבר בקרב גברים עם בעלי משקל עודף גדול ו-BMI של למעלה מ-30.

השמנת היתר משפיעה על מאפייני הזרע, כנראה כתוצאה מהפרעה הורמונלית הגורמת לספירת זרע נמוכה, כושר תנועה ירוד ואיכות זרע כללית טובה פחות מהנורמה, ובכך ישנה ירידה בפוטנציאל להשיג הריון. החוקרים הדגישו כי גם נשים בעלות משקל עודף והשמנת-יתר מתקשות להרות.

בקרב גברים עם עודף משקל (BMI שבין 25 ל-30) ספירת הזרע הייתה נמוכה ב-10% לעומת גברים במשקל נורמלי ובקרב אלו שמוגדרים כבעלי השמנת-יתר (BMI של מעל 30), ספירת הזרע הייתה כבר נמוכה ב-20% לעומת בעלי משקל גוף נורמלי. עוד ציינו החוקרים ששיעור הגברים הלא פוריים בקרב בעלי משקל נורמלי הוא כ-1%, לעומת שיעור הגברים עם בעלי עודף-משקל והשמנת היתר, ששיעורם של הלא פוריים מתקרב ל-4%.

נושאים קשורים:  חדשות,  עודף משקל,  פוריות,  השמנת יתר,  ספירת זרע
תגובות